2. december 2021 - Silver Nova, vyvinutá v rámci projektu Evolution, s pohonom na LNG, tonážou 54 700 ton a kapacitou 728 hostí bude prvou loďou revolučnej triedy Nova-class luxusnej plavebnej spoločnosti Silversea Cruises. Jej konštrukcia sa začala v novembri v nemeckých lodeniciach Meyer Werft v Papenburgu a dátum odovzdania je plánovaný na leto 2023.
Silver Nova prináša revolúciu v cestovaní v 21. storočí a je výrazom optimalizácie súčasnej vízie luxusu.
Najnovšia vlajková loď povedie flotilu Silversea k udržateľným plavbám, ktoré rešpektujú delikátne ekosystémy vzdialených a pozoruhodných destinácií. Jej priekopnícka architektúra ponúkne úplne nový zážitok z pohodlných apartmánov, vrátane suít na korme s úžasným 270˚ výhľadom na horizont. Charakteristické prvky odlišujúce Silversea Cruises sú tu posunuté na ešte vyššiu úroveň: služby komorníka pre každý apartmán, výnimočný pomer posádky k hosťom (1:1,3) a vynikajúca gastronómia.
Nová technológia hybridného pohonu znamená, že Silver Nova bude prvou v sektore výletných plavieb s prevádzkou bez lokálnych emisií v prístavoch, vďaka používaniu palivových článkov a batérií. Táto nová technológia taktiež umožní až 40 % zníženie skleníkových plynov v porovnaní s loďami predchádzajúcej triedy Muse.
Predpredaj plavieb pre členov vernostného klubu Silversea Cruises, Venetian Society, začína 16. decembra 2021. Všeobecný predaj bude otvorený 6. januára 2022.
Jedna z najudržateľnejších lodí na svetových moriach
Silver Nova bude jednou z ekologicky najudržateľnejších plavidiel na svete.
“Lode triedy Nova class predstavujú významnú investíciu do bezprecedentných technologických riešení. Podporujú našu misiu ochrany planéty bez kompromisov v pohodlí alebo luxuse,” povedal Roberto Martinoli, výkonný riaditeľ spoločnosti Silversea Cruises.
1) Výrazný pokrok v dosiahnutí uhlíkovej neutrality
V spolupráci s lodenicami Meyer Werft bola Silver Nova premyslene navrhnutá a bude postavená s ohľadom na zanechanie minimálnej uhlíkovej stopy počas stavby lode.
2) Systém rekuperácie odpadového tepla
Umožňuje využiť odpadové teplo na viacerých miestach, napríklad v absorpčných chladičoch, a zlepšiť tak celkovú energetickú účinnosť.
3) LNG (kvapalný zemný plyn)
Skvapalnený zemný plyn (LNG) použitý ako hlavné palivo pre pohonné systémy lode má čistejšie spaľovanie, emituje menej CO2 a až o 97 % menej pevných častíc ako bežný palivový olej používaný na lodiach.
4) Energetická účinnosť
Hydrodynamicky optimalizovaný dizajn trupu a pohonu umožňuje energeticky efektívnejší výkon počas celej prevádzky lode.
5) Vodíkové palivové články
Táto technológia na báze vodíka doplní hlavný zdroj energie a ponesie celkové zaťaženie lode – až štyri megawatty – čo je prvá rozsiahla inštalácia palivových článkov na mori v odvetví výletných lodí.
6) Pobrežná energia
Táto technológia umožňuje počas kotvenia v prístave vypnúť hlavné generátory, pripojiť sa k pobrežnému zdroju energie a znížiť tak emisie na nulu.
7) Napájanie z batérie
Sada batérií podporuje optimalizáciu celkového energetického systému lode, čím šetrí palivo.
8) Znižovanie objemu odpadu
Novovyvinutý systém Micro Auto Gasification System (MAGS) znižuje objem odpadu na palube, čo vedie k nižším emisiám zo spaľovania.
Silver Nova - Nová cesta spoločnosti Silversea.
Zdroj: YouTube, oficiálny kanál spoločnosti Silversea